FOOD | Food we love

IMG_6894
Ik kon de postbode wel omhelzen vanochtend. Iedereen die me eten brengt is heilig. Eten en Laura gaan namelijk prima samen. Ik vind koken ontzettend leuk en vraag me serieus af waarom ik bijna nooit een recept plaats. Ik ben constant aan het experimenteren met bijzondere ingrediënten. Vandaag had de postbode een Food we love-box voor me in zijn handen. Ik rukte de doos nog net niet uit zijn handen: nieuwsgierig!

Food we love is een ontzettend leuk concept. Ze brengen je, door middel van een maandelijks te bestellen doos, in aanraking met bijzondere producten van over heel de wereld en verhalen die het waard zijn om te delen. De box die ik heb ontvangen is samengesteld door Nadia Zerhouali, culinair schrijfster, tv-presentatrice én auteur van Arabia kookboeken. Aangezien ik net terug ben uit Jordanië en dol ben op de Arabische keuken, ben ik met deze box heel blij. Wat zat er deze maand in de box?

Couscous van het merk Dari
– ik heb laatst een documentaire gezien dat ging over couscous (en het feit dat de supermarkt-couscous waar vijf minuten kokend water bij moet geen echte couscous is) en daar waren ze in de Dari fabriek in Marokko. Ik ben dus heel nieuwsgierig naar deze couscous.
Gekonfijte citroenen – een echt Marokkaans ingrediënt. Dit kan je overigens ook zelf doen- ik ga eens testen wat ik er allemaal mee kan.
Ras el Hanout -een beroemd Marokkaans specerijenmengsel. Dit wordt vooral gebruikt om couscous en tajines op smaak te brengen.
Biologische amandelen– altijd goed natuurlijk!
Ongezwavelde abrikozen – deze zijn een stuk zoeter en puurder van smaak.
Saffraan & saffraanbolletjes – saffraan is kostbaar, maar oh zo lekker. De rode draadjes zijn de gedroogde stampers uit een saffraankrokus. En hoe leuk is het dat er eigen bolletjes bij zaten om zelf krokussen te groeien? Een keer wat anders dan bieslook.
Marokkaanse koekjes – hier heb ik stiekem al van zitten snoepen. Het zijn koekjes van amwallie, amhazel en meloeza. Juist. Maar ze smaken heerlijk!

Ik ga genieten van deze bijzondere ingrediënten en ik hou jullie op de hoogte van mijn keukenprinsesavonturen. Volgende maand ga ik een Food we love-box weggeven, leuk! Maar eerst kunnen jullie nog meedoen met de Nikon-winactie. Enne, psst, wat vinden jullie van mijn nieuwe layout?

IMG_6888

IMG_6890

IMG_6891

IMG_6893
Ik heb inmiddels gevonden waarom de foto’s van mijn laatste twee posts zo blauw ogen: verkeerde instelling van de camera. Excusez-moi!

60 thoughts on “FOOD | Food we love

  1. Wat een gave box, dat ga ik zeker onthouden om zelf een keer te bestellen. Ik hou ook enorm van eten en exotisch eten is helemaal de bom. Heerlijk om in de keuken te staan en te experimenteren!

  2. Je lay-out is super zo, de afbeelding in je header heel tof. Plaats maar vaker recepten dan haha, ik ben benieuwd naar al je experimenten en stiekem ook naar wat je met die gekonfijte citroenen kunt maken?

  3. Wat een aparte ingrediënten, ik ben erg benieuwd wat je er mee gaat maken. Recepten zijn ook leuk op je blog, toch weer wat extra inspiratie :) Je lay-out vind ik erg mooi, duidelijk en rustig!

  4. Waarom weet ik niet – ik ben gewoon een beetje raar – maar het eerste waar ik bij het zien van je nieuwe header aan dacht was de clip van Gotye’s Bronte. Geen slechte associatie trouwens, want dat is een nummer waar ik nooit zat van word. Groen is bij mij bovendien altijd goed, dus wat betreft je nieuwe layout… I like!

    En die food-we-love box ziet er fantastisch uit. Jammer dat het mijn budget te boven gaat, want de ingrediënten spreken me zeker aan. Ik ben benieuwd wat je er mee gaat maken. ;)

  5. Heerlijk!
    Echt super fijn zo’n box met allemaal wat onbekendere ingrediënten. Dan kan je weer wat andere dingen uitproberen ;).
    Ik had hem vorige maand maar heb er alleen nog maar de chocolade opgegeten haha.

  6. Wat een toffe box! Leuke ingredienten, is weer eens iets anders. En jaaa tuurlijk doe ik mee aan je foto-actie. Ook al gedeeld op FB :) En jaaaa je lay-out is mooi! Ik vind die kleur zo heerlijk. Ik heb een keer groenige foto’s gehad; overdag foto’s maken met je camera op zonsondergang-instelling is niet zo handig ;-)

    1. Haha jeej! Hele leuke box inderdaad. Leuk!! En thanks, ik moet nog even wennen haha. Maar vind het een stuk mooier, ondanks dat m’n wereldkaart weg is haha. Ja m’n foto’s zijn blauw :( geen idee wat ik verkeerd had staan haha!

  7. Mmmm wat een heerlijkheden!
    Ik kan je nieuwe layout nog niet volledig zien (mobiel) maar ben alvast benieuwd dus ga ik morgen even checken!
    Ik dacht trouwens even dat die blauwe filter expres was gedaan :P

  8. Wow, wat een superleuk iets. Voor mij als food lover helemaal leuk. Ben ook gek op couscous trouwens.

    Je nieuwe lay-out is mooi. Het past bij je (niet dat ik je ken, maar you know what I mean..).

  9. Oh wat leuk! Dit lijkt me wel echt een toffe box om te ontvangen, de meeste vind ik niet zo heel interessant ;) Je layout viel me meteen op, prachtig.. Vooral het plaatje bovenin, wauw!

  10. Jaaa doen hoor! Meer blogjes over eten en recepten. Me loves foodszzzz ;-) Klinkt als een interessant pakket zeg! Krijg gelijk kookinspiratie na het lezen van deze post haha! Ben benieuwd meid.

  11. Die boxen vind ik erg leuk, tof om zo wat nieuws te ontdekken! Ik heb er wel eens naar gekeken om ook zo’n box te ontvangen, maar in het noorden was dat toen allemaal nog lastig. Ik zal eens kijken hoe dat nu is. Je layout is tof, de header erg gaaf!!

  12. Wat tof, zo’n box! Ik ben aan het leren koken op dit moment, het is relaxt om nog thuis te wonen en elke avond aan te kunnen schuiven maar nu mijn moeder me het begint te leren vind ik het steeds leuker worden! Gisteren heb ik bijvoorbeeld lasagne gemaakt van paddenstoelen, parmaham, tijm en pijnboompitten en dat was superlekker, dat is wel motiverend :) Zo’n box lijkt me heel leuk, dan ga je eens totaal wat anders maken!

Share your dreams